informatie met betrekking tot corona

  • Welke stukken kan ik digitaal aanleveren bij het het oversluiten van mijn hypotheek naar Groene Hart Hypotheken?

    Je kunt de meeste stukken digitaal aanleveren. Je adviseur begeleidt je in de proces. Bij Groene Hart Hypotheken zijn er de volgende digitale mogelijkheden:

    –Getekend renteaanbod en definitief aanbod > mogen getekend worden met een digitale handtekening.

    –Legitimatie > Legitimeren mag door middel van een videocall; je adviseur zal je hierin begeleiden.

    –Voor hypotheken tot € 400.000,- is een (online)waardebepaling via Calcasa toegestaan.

    –Het inkomen mag je (in plaats van via een werkgeversverklaring) ook aantonen via het verzekeringsbericht van het UWV. Kijk voor de voorwaarden en procedure op www.inkomensbepalingloondienst.nl.

    – Overige stukken zoals salarisstrook, kopie bijschrijving salaris en stukken ivm pensioen of echtscheiding mogen digitaal aangeleverd worden.

  • Wat zijn de risico's voor mijn lopende hypotheek?

    Veel mensen hebben bij Groene Hart Hypotheken gekozen voor lange rentevaste perioden van vaak 20 of 30 jaar vast. Dit is vaak tegen een lage rente en daarom vormt de betaalbaarheid van een hypotheek nu niet opeens een risico.

    Wel kunnen betalingsproblemen ontstaan als je je baan verliest of minder gaat verdienen. Bedrijven moeten sluiten en zelfstandigen kunnen hun inkomsten snel zien teruglopen of helemaal zien wegvallen. Als je betalingsproblemen met je hypotheek ziet aankomen, adviseren wij om direct contact op te nemen met je hypotheekadviseur of met Groene Hart Hypotheken.

  • Wat zijn de maatregelen bij Groene Hart Hypotheken in verband met corona

    Groene Hart Hypotheken werkt momenteel volgens het corona protocol.

    Dit betekent dat medewerkers veelal thuiswerken. Daarnaast zullen medewerkers op cruciale functies nooit op dezelfde plek tegelijk werkzaam zijn.

    Verder nemen wij uiteraard de hygiëne maatregelen zoals voorgeschreven in acht.

    De komende tijd blijven wij de situatie nauwlettend in de gaten houden en zullen wij adviezen en voorschriften vanuit het RIVM en de overheid uiteraard volgen.

  • Wat betekent de coronacrisis voor mijn Groene Hart Hypotheek?

    De bijzondere situatie waarin wij ons allemaal bevinden leidt tot vragen en vraagt van ons de juiste en persoonlijke aandacht. Wij zullen uiteraard gewoon onze huidige zorgvuldige en persoonlijke aanpak richting onze klanten blijven hanteren.

    De onzekerheid over de betaalbaarheid van de hypotheek ontwikkelt zich inmiddels wel en we begrijpen dat dit vragen bij je kan oproepen. Daarom willen we voor je klaar staan. We volgen de gebeurtenissen nauwlettend en informeren zo veel mogelijk, onder andere via deze site.

    Je hebt vragen over je Groene Hart Hypotheken:
    Als je vragen hebt over de gevolgen van de coronacrisis voor je hypotheek, kun je rechtstreeks contact met ons opnemen. Ons team beantwoordt graag zo goed mogelijk je vragen of denkt mee over een oplossing voor jouw situatie. Op onze site bij speciale veelgestelde vragen m.b.t. de corona crisis vind je een aantal mogelijke vragen, met het antwoord van Groene Hart Hypotheken aan.

    We realiseren ons dat deze antwoorden niet altijd passen bij jouw persoonlijke situatie.
    Neem in dat geval contact op met Groene Hart Hypotheken via service@groene Hart Hypotheken.nl

  • Voor welk deel van het bedrag verleent Groene Hart Hypotheken een aangepaste persoonlijke betalingsregeling?

    Als je betalingsregeling wordt verleend, krijg je dit voor de rente en de aflossing samen, tenzij dit uitdrukkelijk anders afgesproken wordt.

  • Vanwege de coronacrisis kan ik mijn hypotheek misschien niet meer betalen. Kan Groene Hart Hypotheken helpen?

    Als je voorziet dat je tijdelijk je hypotheek niet kunt betalen, kijken we
    samen hoe we dat kunnen oplossen. Hiervoor heeft Groene Hart Hypotheken
    verschillende mogelijkheden, waaronder de mogelijkheid van een
    aangepaste persoonlijke betalingsregeling. We zijn hierbij extra zorgvuldig
    als je financieel getroffen wordt door de gevolgen van de coronacrisis.
    De informatie hierover op deze pagina kan dagelijks wijzigen door nieuwe ontwikkelingen.

  • Mijn inkomen daalt door de coronacrisis. Kan ik een aangepaste persoonlijke betalingsregeling voor mijn hypotheek krijgen?

    Ja, het is mogelijk om onder voorwaarden betalingsregeling te krijgen als je inkomen is gedaald. We gaan graag met je in overleg om tot een oplossing te komen. Neem hiervoor contact op met Groene Hart Hypotheken via service@GroeneHartHypotheken.nl.

  • Mijn hypotheek gaat passeren bij de notaris, moet ik wat doen?

    Het passeren van je hypotheek bij de notaris kan gewoon doorgaan. Je notaris zal je hierin begeleiden.

    Is je persoonlijke situatie door de coronacrisis veranderd en ben je onzeker of je het passeren van de hypotheek wel wilt of kunt laten doorgaan, treedt dan in overleg met je hypotheekadviseur over wat dit betekent in jouw situatie.

  • Krijg ik bij een aangepaste persoonlijke betalingsregeling ook een BKR-codering?

    Zolang de toegekende aangepaste persoonlijke betalingsregeling niet langer duurt dan 3 maanden, wordt deze regeling niet geregistreerd bij het BKR.

    Pas als de regeling na drie maanden wordt verlengd, zijn wij net als andere geldverstrekkers verplicht om dit bij BKR te registreren met een HY-5 codering. De HY-5 codering betekent dat er een preventieve betalingsregeling is afgesproken. In tegenstelling tot andere BKR coderingen, is een HY-5 codering een tijdelijke codering. Dat wil zeggen dat zodra de regeling is beeïndigd, de codering wordt verwijderd bij het BKR. Hiervoor moet je wel de gemaakte afspraken zijn nagekomen. Extra informatie over de betekenissen van BKR-coderingen en -meldingen vind je op www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/uitleg-overzicht

  • Ik kan mijn hypotheek nu nog betalen, maar misschien straks niet meer. Kan ik dan nog een aangepaste persoonlijke betalingsregeling krijgen?

    Ja, wij staan voor je klaar om de beste oplossing voor jouw situatie met je te bespreken.

    Zodra je meer inzicht hebt in de financiële gevolgen die de coronacrisis voor je heeft, gaan we graag met je in overleg om tot een oplossing te komen. Neem hiervoor contact op met Groene Hart Hypotheken via service@GroeneHartHypotheken.nl

  • Ik heb een lopende hypotheekaanvraag bij Groene Hart Hypotheken, moet ik iets doen?

    Nee, je lopende aanvraag gaat gewoon door en wordt door ons verder afgehandeld. Als je persoonlijke situatie is veranderd en dit heeft impact op je hypotheek, dan is het raadzaam om in overleg te treden met je adviseur.

    De adviseur kan met je meedenken en in overleg met Groene Hart Hypotheken naar een oplossing zoeken.

  • Hoe lang krijg ik een aangepaste persoonlijke betalingsregeling?

    Wij nemen na ontvangst van je verzoek contact met je op om de
    mogelijkheden te bespreken die bij jouw situatie passen.